Το θέμα μου δεν είναι αυτό.

Η μάνα μου χήρεψε στα 21 της. Συμβαίνουν αυτά. Είτε επειδή τις στιγμές εκείνες θεωρείς πως δεν υπάρχει Θεός, είτε επειδή πράγματι υπάρχει ο πούστης και σου στέλνει τον θεσμικό[1] τρομοκράτη να πυροβολήσει τον άνθρωπό σου, το έταιρό σου ήμισυ. Το επίθετο σου.

Η μάνα μου ξανάφτιαξε τη ζωή της μετά από 17 χρόνια περίπου και αφού περίμενε να ενηλικιωθώ, χονδρικά… καιμελίγαλόγιαγιαναμητοφέρνουμεαποδωκαιαπο’κείπολύκαιναμπούμεστοψητό (μιας και τα νεύρα μου πάλι, αρχίζουν να «ζωγραφίζουν»). Δεν κράτησε όμως το επίθετο του πατέρα μου. Ούτε καν του νέου της συζύγου πήρε. Κράτησε το πατρικό της, ένα εύηχο κρητικό επίθετο. Θα μου πεις τώρα, «καλά ρε μαλάκα, άμα τον παππού σου τον λέγαν Μητσοτaκη, θα το κράταγε;» Λογικόν, μα τουλάχιστον δε θα κρατούσε του προηγούμενου συζύγου της για να το φορέσει κολάρο στον καινούριο (αν είμαι αναχρονιστικός και στενόμυαλος, να με χαίρεστε but take it or leave it).

Eκτός κι αν…. είναι πατενταρισμένος μπαγλαμάς ο γαμπρός ή καιροσκόπος με ISO της Ολυμπιακής Επιτρoπής και τα ρέστα παγωτό. Αν λοιπόν συμβαίνει κάπου στον κόσμο αυτό – που δεν το πιστεύω δηλαδή- ο λιλίκος, ο κουραμπιές, κάτι θα πρέπει να έχει να προσμένει, κι αυτό δεν είναι φυσικά να του αγοράσουν τα πεθερικά του μια ομάδα σαν τον Πανιώνιο (στο γκαβλί του άλλωστε – αυτούς τους πήρε μια φορά και ο Παντaζής και καμιά 15αριά ο Βαρδινοjohn τα τελευταία 10 χρόνια). Με ένα οικοπεδάκι… ίσαμε ένα γήπεδο γκολφ -θα έλεγα για να σας δώσω το μέγεθος που έχω στο μυαλό μου δηλ.- και ακόμα περισσότερα μπορεί και να υποκύψει. Μπορεί στο τέλος να πάρει και το όνομα του προηγούμενου συζύγου της γυναίκας του, έτσι για να τιμήσει και τον αγώνα στην διεθνή τρομοκρατία που δίνει η Ο.Ε. ζπρώχνοντας χρήμα και «δυνάμεις» από την ολυμπιάδα του Μονάχου και δώθε.

Αλλά το θέμα μου δεν είναι αυτό.

Σε μια άλλη πεθεριάδα πρόσφατα, άκουσα για καμιά σαρανταριά σπίτια προίκα. Θα γαμεί καλά ο γαμπρός -σκέφθηκα- ,θα το ‘μαθε η πεθερά και είπε άμα είναι να καλοπερνά η οικογένεια, να του δώσουμε και κάτι παραπάνω(συμπεριλαμβανομένου και του δικού της κώλου, καθώς και του ανδρός της άμα λάχει). Αλλιώς δε βγαίνει νόημα. Ηθικά ζητήματα δεν υπάρχουν! Το οικογενειακόν είναι και ηθικόν. Πληροφορίες που συνέλεξα όμως, ανέφεραν πως τελικά η πεθερά δεν είχε τέτοια ανάμιξη και μάλιστα πιπέρι στο στόμα μου που είπα γι’ αυτήν τέτοια πράματα. Ισα-ίσα. Είναι ηθικιά, σεβάσμια, χριστιανικής παιδείας και λοιπά μουμπλε, μούμπλε. Απλώς ο κώλος που εβάτευε ο γαμβρός ήταν ο δικός μας και μάλιστα μας γαμούσε με τη βοήθεια του χριστού® και της παναγίας®. Αλληλούια.

Αλλά το θέμα μου δεν είναι ούτε αυτό.

Οι δημοσκοπήσεις μου μοιάζουν ό,τι πιο φασιστικό έχει να επιδείξει η τηλεοπτική δημοκρατία μας και ως γνήσιος υπήκοος της, θα υπακούσω μεν, την πορδή μου-άποψη θα ρίξω δε. Ο τρόπος που γίνονται, η τεχνική των ερωτήσεων και όλα αυτά είναι ένα όπλο στα χέρια αυτών που τις παραγγέλνουν (εφημερίδων, τηλεοπτικών καναλιών και λοιπών δημοκρατικών δυνάμεων). Αυτό έχει σαν συνέπεια οι πολιτικοί να συμπεριφέρονται και να παίρνουν αποφάσεις δίχως να έχουν την παραμικρή επαφή με ζωντανό άνθρωπο-πολίτη-υπήκοο, αφού η δημοσκόπηση τους τα λέει όλα. Ο μέσος όρος, ο μέσος Έλληνας… κλπ. Αποτέλεσμα όλου αυτού, μοιάζει ο πολιτικός να απομονώνεται όλο και περισσότερο από αυτό που καλείται να κυβερνήσει και να βλέπει μονάχα τους ομοίους του και πάνω. Χέσε μέσα δηλαδή.

Το θέμα μου όμως δεν είναι αυτό.

Ο προστάτης των χασισοκαλλιεργιών, νταβατζίδων και άλλων χρησίμων στην παράταξη -μα και τον τόπο- λειτουργημάτων, αφού εμάζωξε τσι κάμερες ανέκραξε με ύφος βρακοφόρου που του πήραν τη μάσ(χ)αιρα ντιγκιντάγκες… «ουσιαστικά, σήμερα, καταδικάστηκε ο κοινοβουλευτισμός». Και συμφωνώ 100%. Έτσι που τον καταντήσατε, κάποια στιγμή θα γινόταν και αυτό. Αληταρά, ε αληταρά (αυτό είναι πολιτική κρίση, δε βρίζω – όλα κι όλα).

Σιγά μην είναι αυτό το θέμα μου.

(πολιτικός) Μουτζαχεντίν. Την ορολογία αυτή την πρωτοάκουσα όταν μας πρότεινε γνωστός πολιτικός -λεγόμενος και ως το «πουλί» (sic) της ΝΔ, αχ παναήα μου, κλαίω από τα γέλια- να του βρούμε ορισμένους τέτοιους στην εκλογική του περιφέρεια. Τι αφέλεια! (Δε λέω όνομα. Τον τρέχουν για «άλλα» τώρα). Βλέπω λοιπόν ορισμένους τέτοιους και στο διαδίκτυο και αναρωτιέμαι τί σκατά νομίζουν οτι κάνουν αναλογιζόμενος ταυτόχρονα τη φύση του μέσου. Κλάνει ο Καραμaνλής…. «έκλασε ο χοντρός! Μπόχα, σύντροφοι!», κλάνει ο Παπανδρέου… «μυρίστε βρε παιδιά, μοσχοβολάει!» Αντέστε και στο διάολο βλάκες! Μόνο για κάνα πολιτικό καφενείο κάνετε, απ’ αυτά που έχουν παραμείνει πάνω στα βουνά από τη δεκαετία του 80. Εκεί είστε πράγματι χρήσιμοι.

Σαν πως είναι αυτό το θέμα μου;

Ετεροχρονισμένο μεν, αλλά ακόμη μου έχει μείνει η εικόνα των χαρούμενων χειροκροτητών του Καραμaνλή στην Αρχαία Ολυμπία τον περασμένο Ιούλιο. Άβυσσος η ψυχή των ανθρώπων. Σα να σου έρθει ο Τσοχατζόπουλος για δανεικά και ‘συ σα μαλάκας να τον λυπηθείς, ένα πράμα. Πόσο μάλλον να στήνεις φιέστα μετά από αυτό που έγινε στην πελλοπόνησο και να χαίρεσαι κι από πάνω γιαυτό. Έλεος ρε!

Όχι πως θα ήταν αυτό το θέμα μου.

Κλαρί. Έκφραση λαϊκιά αναντάν μπαμπαντάν. Οι καβατζωμένοι γραβατολεμέδες δε τη λένε έτσι ακριβώς. Το λένε κάπως έτσι…. «η επαγγελματική δραστηριότητα της συζύγου» και το συμπληρώνουν με κάτι περί ισότητας και επαγγελματικής καριέρας που ανεξαρτητοποιεί τη γυναίκα από το άνδρα στη σύγχρονη οικογένεια, και κάτι πίπες αδερφέ μου. Μα κάτι πίπεεεες. Εικοσιενιά βουλευτές της Νέας δημοκρατίας συνιστούν για συμβολαιογράφους, τις γυναίκες τους. Αυτοί ξέρουν (αυτό έλειπε). Λες ρε μαλάκα και χαθήκανε οι άλλοι συμβολαιογράφοι στην Ελλάδα. Η οικογένεια στην υπηρεσία του κράτους της παράταξης. Χαχαχα. Άλλος την έχει κάνει νομικό σύμβουλο, άλλος μεσάζοντα, άλλος (που δεν είναι βουλευτής αλλά είναι εκείνη) την έχει βάλει μπροστά κι από πίσω ετοιμάζεται να μοιράσει το Αιγαίο με το λιμενικό (χαμπαααάρι τα λαγωνικά!) και θέλετε να μου πείτε πως αυτό δεν ονομάζεται «κλαρί»;

Αυτό είναι δικό τους θέμα. Not mine.

Tο δικό μου θέμα είναι γιατί δε στούμπωσε το μουνί της μάνας τους όταν έπρεπε να ησυχάζαμε όλοι. Και αυτή είναι μια άκρως πολιτική τοποθέτηση, όσο και αν σας φαίνεται αισχρό.

[1] πάλαι ποτέ17N. Τίποτα δε λειτουργεί όπως παλαιότερα. Από τον καιρό που τους μαζέψανε και δαύτους η πολιτική αλητεία και η ρεμούλα ανέβασαν level. Αυτό και μόνο, την κάνει να μοιάζει στα μάτια μου με θεσμικό παράγοντα στη χώρα.

20 comments

  1. kaltsovrako

    … και έτσι ξεφράξαμε τα σκατά και ζήσαν αυτοί καλά και αυριο πολύ καλύτερα.

    Επίσης το θέμα μου είναι -τώρα που το θυμήθηκα- πως αυτός ο Ερνάντεθ ή είναι πολύ μυρωδιάς ή το pick της τιμής του Αβραάμ ξεχρεώθηκε προχθες.

    😉

  2. penguin_witch

    Welcome back!!!
    Α, και λίγο καθυστερημένα, να τη χαίρεσαι την μικρή, να τα χιλιάσει, και πές της να κάνει το comeback… <:)
    +χωσονελεησον+
    +γιατουςχειροκροτητεςτουδαμαλουμαςπηγεπιπακολοολοτοκαλοκαιριγμτ+

  3. kaltsovrako

    Anemos, thxs! 😉

    Κατερίνα, ακριβώς! Δεν έχω κανένα θέμα. Εχω συνηθίσει πια. Τα θεωρρώ όλα αυτά λογικά να συμβαίνουν. Είναι τόσες οι πληροφορίες που λαμβάνω που δε μπορώ πλεον να αντιδράσω. Δεν προλαβαίνω να σκεφθώ το ένα, πετιέται ένα άλλο. Δεν έχω θέμα. Δεν μπορώ πλέον να εστιάσω πουθενά. Απλώς σιχτιρίζω από τον καναπέ μου.

    Πάνο, έχω πλευριτώσει και δεν τελειώνουν οι πλευρές.

    mpampaki, δυστυχώς.

    penguin witch, σ’ ευχαριστώ. Θα τα μεταβιβάσω μ’ ενα σβουριχτό φιλί.

  4. εξαποδω

    Έγραψες αδελφέ! Αλλά όλα τα λεφτά είναι η υποσημείωση για την — –
    (επωνυμία δεν αναφέρω γιατί υπάρχει και το …Έσελον)!

  5. masterpcm

    Καλησπέρα,
    τυχαίως περνούσα από το δρόμο σας και εντυπωσιάστηκα ομολογώ.
    Αν δεν σας ενοχλεί θα σας απλώσω στο σύρμα του blog μου.

    Μια ερώτηση μόνο, το σώβρακο το έχετε και σε μαύρο;

    Πολύ ωραία γραφή, εύγε, απολαυστικόν το διήγημα.

Σχολιάστε

